Wie ik ben

Mijn naam is Jan Pieter Compagnie. Ik ben een betrokken mens.
Mijn drive om mensen te helpen is groot. 
Ik ben christen en mijn mensbeeld is daarop gebaseerd. In het besef dat de wereld en de mensheid geschonden is wil ik me inspannen voor wie kwetsbaar is en hulp nodig heeft. Ook ik ben geconfronteerd met mijn kwetsbaarheden. Die ervaringen helpen mij om de ander te helpen met zijn hulpvraag. 

Ik neem geen genoegen met de oppervlakkige kant, ik wil investeren in de relatie maar tegelijkertijd niet de hoofdpersoon zijn.  Autonomie vind ik het uitgangspunt in mijn hulpverlening. Mijn kracht zit hem in het luisteren en het zoeken naar de boodschap in de boodschap zonder daar een oordeel over te hebben. Ik ben gewend om van de gebaande paden af te wijken en buiten kaders te kijken. Ik ben enthousiast en geduldig. Ik zal altijd samen met de hulpvrager onderzoeken wat er nodig is, en vergroten wat de cliĆ«nt zelf kan.  Open communicatie vind ik belangrijk. Ik streef er naar om authentiek, transparant en eerlijk te zijn. (Zelf)reflectie is een belangrijk onderdeel van mijn werk. Feedback geven en krijgen hoort hier bij.

In de afgelopen jaren en in de opleiding Psychodynamisch Therapeut heb ik geleerd hoe mijn patronen mij belemmeren in mijn functioneren.
Ik ben burn-out geweest, heb te maken gehad met ongemakkelijke (werk)relaties, ik ben geschuurd en geschaafd in leertherapie en supervisie. Daardoor ken ik beide kanten van het spectrum, die van hulpvrager en hulpverlener. 

Wat ik ben

Opleidingen en Certificaten

Ik beschik over een breed scala aan opleidingen en certificaten die mijn expertise als hulpverlener en docent onderstrepen. Hieronder volgt een overzicht van mijn belangrijkste opleidingen en registraties:

Opleidingen

  • Lerarenopleiding 2e graad Frans (1996): Afgestudeerd aan de lerarenopleiding in Frans.
  • Sociaal Pedagogische Hulpverlening (2009): Afgestudeerd in Sociaal Pedagogische Hulpverlening, waarmee ik een solide basis legde voor mijn werk in de hulpverlening.
  • Post HBO Psychologie (2018): Verdiepte mijn kennis van de psychologie door het volgen van een post-hbo opleiding.
  • Post HBO Psychotrauma hulpverlener (2019): Specialiseerde mij in het werken met psychotrauma en behaalde het certificaat van psychotrauma hulpverlener.
  • Beroepsopleiding Socratisch Gespreksleider (2019): Voltooide de opleiding tot socratisch gespreksleider, waarmee ik mijn vaardigheden in gespreksvoering verder ontwikkelde.
  • Psychodynamisch Therapeut (2019-2023): Behaalde het certificaat van psychodynamisch therapeut na de 4 jarige HBO opleiding aan de Academie voor Psychodynamica.
  • Emotionally Focused Therapy (2024): Opgeleid tot werken met Emotionally Focused Therapy (EFT) in relatieproblematiek bij Stichting EFT. Stichting EFT Nederland

Registraties en Licenties

  • CRKBO geregistreerd docent (BTW vrijgesteld): Geregistreerd als docent bij het CRKBO, met BTW-vrijstelling.
  • GGZ Agoog geregistreerd onder nummer 461033542: Geregistreerd als hulpverlener in de GGZ onder nummer 461033542.
  • KIWA geregistreerd hulpverlener niveau 6, registratienummer 14844: Geregistreerd als hulpverlener niveau 6 bij KIWA onder registratienummer 14844.
  • Lid van de Beroepsvereniging van Professionals in Sociaal Werk (BPSW), licentienummer 623347: Lid van de BPSW met licentienummer 623347.
  • VBAG, licentienummer 22011023: Aangesloten bij de VBAG als psychodynamisch therapeut met licentienummer 22011023.
  • RBCZ, geregistreerd als aspirant lid onder nummer 210021S: Geregistreerd als aspirant lid in het Register voor Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ) onder nummer 210021S.

Cursussen en Trainingen

  • Agressie en conflict hantering: Gevolgd een cursus over agressie en conflict hantering.
  • Competent methodisch opleiden in de beroepspraktijk: Deelgenomen aan een training over competent methodisch opleiden.
  • Samen Uit Samen Thuis (verlof TBS): Gevolgd een training over Samen Uit Samen Thuis.
  • Competentiegericht werken: Getraind in competentiegericht werken.
  • Signaleren kindermishandeling, huiselijk geweld en gebruik van de meldcode: Gevolgd een cursus over signaleren van kindermishandeling, huiselijk geweld en het gebruik van de meldcode.
  • De kunst van het vragen stellen (socratische methodiek): Getraind in de kunst van het vragen stellen volgens de socratische methodiek.
  • Jaarlijkse herhaling bedrijfshulpverlening (BHV): Jaarlijks deelgenomen aan herhalingstraining bedrijfshulpverlening.

Dit overzicht toont mijn brede en diepgaande opleiding en ervaring in zowel het onderwijs als de hulpverlening, waarmee ik een solide basis heb voor mijn werk als docent en hulpverlener.